miercuri, 10 ianuarie 2018

Despre amintiri...

Privind aceasta imagine atat de fermecator vintage, mi-am amintit ca si bunica mea avea o masina de cusut Singer care semana izbitor cu cea de aici.Bunica mea avea un talent deosebit de a face orice din orice, talent care mie imi lipseste cu desavarsire. Tricota si cand spun tricota, ma refer la modele complexe care apareau pe rochii pe care, privindu-le, nu ai fi zis ca au fost lucrate de doua maini cu doua andrele si nu stiu ce lanita.In ceea ce ma priveste pot spune ca in toata viata mea am reusit sa tricotez o bentita si un fular, acest fular fiind maxim de ce am putut eu realiza😚
Si pentru ca am amintit de masina de cusut, hmmm, aici si cu ajutorul mainilor ei, orice vis devenea o realitate purtabila😉
Avea un ochi infailibil in a acoperi prin modelul ales ceea ce doamnele, prietenele ei, doreau sa nu se observe si de a evidentia plusurile atragatoare de priviri admirative.La fel si in privinta culorilor, materialeor, combinatiilor de materiale si reusea sa faca toate acestea cu si din placere.Niciodata nu era cu adevarat multumita si de multe ori desfacea fara mila ceva care era ca si terminat, doar pentru ca ei i se parea ca nu e perfect-perfect.Desigur, ea a incercat sa ma invete si pe mine sa...
Dar te pui cu neindemanaticul?!Mai bine nu!Drept pentru care, tot ce a reusit sa obtina bunica mea de la mine a fost sa invat sa trag drept la masina, atat.Orice miscare sus-jos, stanga-dreapta aducea cu sine dezastrul😁
Recunosc ca de atunci nici nu am mai incercat si departe de mine a ramas acest gand😉
Pe bunica mea o chema Safta.
Ce nume o mai fi si asta imi ziceam eu, nu suna ca al colegelor mele, Carmen, Mariana sau mai stiu eu cum.Mi se parea un nume deloc modern.
Trebuie sa mai spun ca bunica mea era micuta de statura, subtirica, intotdeauna aranjata, intotdeauna purta tocuri si ciorapi de matase, iubea palariile si rujul rosu si mai mult decat atat, fuma cu neostoita placere.La toate acestea nu puteam asocia...Safta.
Dar cand se prezenta si spunea Safta Grigorescu, nu puteai decat sa-i saruti mana ca unei doamne pentru ca asta si era bunica mea, o doamna! Doamna Safta Grigorescu
 

16 comentarii:

  1. Mie îmi place cum o chema pe bunica ta! Safta este chiar un nume deosebit. Si bunica mea a avut un Singer si asa ca si bunica ta era tare priceputa la orice!
    Despre marca Singer din zilele noastre nu stiu ce sa zic. Am cumparat de la Lidl un fier de calcat Singer ... o achizitie tare nefericita, ca sa nu zic altfel! 👀
    Sa ai o zi frumoasa! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. putine luucruri/marci cu traditie in spate isi pastreaza calitatea
      marca Singer mi se parea imbatabila...
      te imbratisez si eu, Ella, zi faina si tie!

      Ștergere
  2. Minunata aducere aminte! spun si eu: Sarut mana, doamna Safta Grigorescu! Si clopotelul de argint a mai sunat o data, acolo în Ceruri <3
    Pandora draga, trebuie neaparat sa vezi filmul de desene animate COCO, cel care a luat pe buna dreptate ieri un Glob de Aur. Este vorba exact despre comemorarea celor dragi... este un film atât de sensibil, atât de scump!In film, pe bunica o chema Coco... Neaparat sa vizionezi filmul.
    Te pup si te îmbratisez <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca spui tu Carmen, inseamna ca asa e
      ai acest talent de a sesiza calitatea dar si emotia si nu doar in privinta artelor
      multumesc pentru recomandare si multumesc si pentru gandul frumos adresat bunicii mele
      pastrez imbratisarea si iti trimit alta in loc >:D<

      Ștergere
  3. Frumoasele tale amintiri au trezit unele dintre amintirile mele, cu bunici. :) Si cu masina de cusut, si cu tricotatul! :)
    Zile fericite iti doresc! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca e asa inseamna ca ziua iti va fi un pic mai senina :)
      pup, Diana!

      Ștergere
  4. Ce amintiri frumoase, Elina dragă, și cât de mult îmi plac mie bunicile cochete!
    Mi-o imaginez pe bunica ta, Doamna Safta Grigorescu, cu mâini îndemânatice, subțire, vioaie și rujată cu roșu...Cred aș fi îndrăgit-o mult! ❤️Safta inseamna "bunica" in lb ebraică, după cum ne-a spus dl. Eugen Crăciun pe facebook, lucru pe care nu-l știam și e prețios de aflat. În limba suedeză înseamnă ”make fruit syrup”, un fel de ”bunica face sirop de fructe”! Am dat căutare deoarece doream să aflu și eu proveniența numelui. Bunica face sirop...Și uite, bunica mea din partea mamei făcea cel mai bun sirop de vișine din lume!
    Te pup Pandhora dragă, săptămână frumoasă în continuare! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am bucurat sa aflu de la tine si de la Eugen cand am ridicat pe FB acest articol, amanunte despre acest nume, chiar m-am emotionat :)
      Multumesc de ganduri bune, stiu ca si spre tine au venit amintiri frumoase legate de bunici <3
      Cred ca suntem norocoase ca am avut sansa de a ne raporta la ele,deosebite, si nu doar pentru noi, sunt convinsa de asta :)

      Pup si eu, Mirela, zile frumoase iti doresc la randul meu! :*

      Ștergere
  5. Elisabeta-Elisafta-Safta. La vremea când s-a născut bunica ta numele românești sau românizate nu erau căzute în desconsiderare ca azi.

    Numai bine, dragă Pandora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este, Zina si tare mai sunt frumoase numele noastre, romanesti!
      cum frumos este si numele tau pe care eu il ador pur si simplu <3
      minunata sa-ti fie saptamana, Zinaida! :)

      Ștergere
    2. Mulțumesc, draga mea! Să ai și tu o săptămână pe placul inimii tale!

      Ștergere
  6. nici nu stii ca ma bucura faptul ca amintirile mele le aduce in prim plan pe ale voastre! :)

    minunat sa fie si anul tau, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Safta este un nume vechi și nobil.
    Spitalul Brâncovenesc (demolat în anii `80, pe locul unde se află în prezent podul de la metrou Unirii) a fost ctitorit de o Safta...
    Numele are cel puțin 400 de ani...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, acum stiu 🙂
      Si da, cand eram mica am avut ocazia sa vad sputalul critorit de Safta Brancoveanu, stravunica mea era internara acolo si imi amintesc senzatia coplesitoare ca an intrat intr un palat dar cu oameni, bolnavi...
      Imi amintesc si Piata Ubirii, atat de vie...acum totul e sters 🙁

      Ștergere
  8. Cum se face, ca toate bunicile noastre au fost atat de talentate ? Tineau gospodaria luna, gateau dumnezeieste, isi faceau hainele lor si a intregii familii ... Si eu stiu sa cos la masina doar in linie dreapta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma simt mult mai bine acum :)
      adevarat, erau ceea ce se cheama "gospodina perfecta", dpecie aproape disparurta azi :)

      te imbratisez >D<

      Ștergere