sâmbătă, 2 iunie 2012

Parfumul celor 1001 de Nopti...




..... a fost primul care mi-a venit in minte citind provocarea saptamanala care vine de la  Mirela
Copil fiind,citind celebrele basme arabe,imaginatia mea plutea pe norisori roz in incercarea de a simiti parfumul invaluitor al cadanelor…mainile le erau spalate cu apa de trandafiri si iasomie,trupurile le erau unse cu uleiuri care contineau smirna si mosc,aerul din camera le era parfumat cu lemn de santal…
Mestecau menta sau cuisoare pentru ca respiratia lor sa fie proaspata si placuta iar parul le era vopsit cu hena si uns cu ulei de migdale pentru a fi stralucitor si inmiresmat…
Crinul,iasomia dar si violetele faceau parte din combinatiile secrete ale parfumurilor care invaluiau atat femeile cat si barbatii de la curtea sultanilor acelor vremi…
Uleioase sau sub forma de crème, in recipiente din cristal,aur sau agat,parfumurile erau un accesoriu a carui lipsa era de neconceput…
Sa fii curat si placut mirositor era un semn de eleganta si bun gust in lumea araba…
Conform aromo.ro “…civilizaţia arabă este legată de numele doctorului Abu Ali al-Husain Ibn Abd Allah Ibn Sina, cunoscut în Occident ca Avicena. Acest om a trăit la sfârşitul secolului al X-lea. În cei 58 de ani de viaţă de peregrinare a scris aproape 100 de cărţi. Descoperirea distilării a fost rezultatul cercetărilor sale în alchimie. Trandafirul, Rosa centifolia, este planta pe care acesta a ales-o pentru primele sale experimente. Ulterior şi-a îndreptat atenţia spre multe alte plante, distilând atât esenţe cât şi ape aromatice. Apa de trandafir a devenit una dintre cele mai importante parfumuri folosite. Ea a ajuns în Europa în timpul cruciadelor, împreună cu alte esenţe şi parfumuri exotice: nard, smirnă, tămâie, mirt, chiparos, obligeană, coriandru, migdale amare, cedru, ienupăr, hena….”
Revenind in zilele noastre, gasim acesta impletire de miresme la parfumurile Ajmal…
Baqaa contine ca note de varf iasomie si mandarina,nota de mijloc fiind data de sofran si mosc si baza de santal si ambra…un parfum greu precum o noapte calda…
In schimb la Illusion intalnim combinatia perfecta formata din santal, patchouli,trandafiri si lemn de cedru iar ca nota finala vanilie si berganota…
Lure este un amestec modern de floare de portocal si iasomie care se termina cu o infuzie fructata data de caise si prune,un parfum care invaluie orice femeie in aroma proaspata a verii…
Chiar daca vraja celor 1001 de nopti a ramas undeva departe in timp,placerea de a purta un parfum bun va fi,indiscutabil,mereu prezenta…

17 comentarii:

  1. Azi am citit un regal de povești dntre cele mai ademenitoare, mai frumoase, mai inspirate și mai documentate. Am avut ce învăța, dar m-am și delectat! Și ca de obicei, fiecare a scris despre altceva, parfumul devenind una din cele mai generoase surse de inspirație.
    Pandhoraa, de aici mă desprind cu mare greutate, mă simt bine pe blogul tău, la tine, citind despre combinațile acestea excepționale, adevărate opere de artă olfactivă. Superb! Îți doresc o zi înmiresmată, aducătoare de bucurii! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu iti multumesc Mirela...Povestile tale Parfumate imi readuc din nou in minte amitiri placute :)
      la randul meu iti doresc o zi minunata in care sa te lasi inconjurata de parfumul proaspat al verii :)

      Ștergere
  2. Desi Mirela zice ca nu, problema pretului ramane; nu se cade sa folosesti parfum scump si sa umbli cu pantofi uzati...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. corect...
      parfumul ar trebui sa fie un accesoriu care sa intregeasca tinuta si personalitatea celui sau celei care il poarta si nu un "ceva" cu care sa epatezi...

      Ștergere
    2. Amuzant ca de obicei, Daurel! Parfum scump dacă nu primim, cumpărăm atât de rar...și ține atât de mult! Un flacon de 50 ml ar trebui să țină doi ani, poate chiar mai mult. O citez pe Coco Chanel :”se dă câte o picătură după fiecare ureche, iar seara și în plica cotului sau pe încheietura mâinii. Se parfumează, uneori, eșarfa. Atât.”
      Pantofi noi ne cumpărăm ceva mai des. ;)

      Ștergere
    3. are si el dreptatea lui :)
      sa stii ca mai am cateva picaturi din parfumul meu preferat....cred il am de 4 ani...acum nu stiu daca a expirat sau nu dar parca imi place si mai mult :)

      Ștergere
  3. Hello Pan!!!!
    Like!!!

    Have a wonderful weekend!

    Greatings from Brasil!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Boa noite adriano um fim de semana perfeito ... você quer um abraço de Pandhora :)

      Ștergere
  4. le simt mirosul din descriere :)
    cred ca Illusion mi-a atras atentia :). seara faina...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu mi l-as dori pe Baqaa :)
      frumoasa sa-ti fie si tie seara geanina :)

      Ștergere
  5. De curiozitate, o să caut şi eu aceste parfumuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in magazine nu le-am vazut dar stiu ca se pot comanda online...

      Ștergere
  6. Frumoasa povestea ta desprinsa ca din cele 1001 de nopti. Am fost fascinata de ele in copilarie si adolescenta, daca as avea timp, le-as reciti. Farmecul acelor povesti nu-l intelege decat acela care le-a citit, fie si doar cateva dintre ele. Desi...odata ce incepi a le citi...s-a terminat! Microbul intra :)
    Sunt foarte interesante parfumurile lumii arabe, insa sunt si foarte grele. Daca imi ajunge la nas o adiere e perfect. Insa nu prea le pot "purta". :)
    O zi minunata sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur sa mai intalnesc pe cineva aici care a ramas fascinat de cele 1001 de nopti :)
      nu am avut niciodata un parfum arabesc dar...cine stie,poate ma voi hotara sa-mi achizitionez unul pana la urma...
      eu am auzit dor de cele despre care m si scris...
      minunat de parfumata sa-ti fie si tie ziua! :)

      Ștergere
  7. Buna seara! Frumos scris! Felicitari! La sfarsitul articolului am realizat ca zambesc :) O gama impresionanta de parfumuri si miresme arabesti am gasit pe parfumas. ro.am incercat Lamya, trandafir cu note lemnoase... o adevarata nebunie!

    RăspundețiȘtergere
  8. nu l-am incercat dar voi tine minte :)
    multumesc pentru aprecieri, te mai astept, sper ca anul acesta sa pot reveni pe blog in mod constant, este o deprindere care imi face placere :)

    RăspundețiȘtergere