joi, 10 mai 2012

11 minute....(repostare)

Romanul incepe cu o fraza extrem de penetranta :''A fost odată ca niciodată o prostituată pe nume Maria''.
Da...este povestea unei prostituate....nu o poveste romantata...e o poveste care trateaza-asa cum spune chiar Coelho-un subiect''
delicat, izbitor, șocant''.
In fond....oricine are dreptul la o poveste...de ce nu si o prostituata?De ce nu si Maria?
Da...Maria....o tanara,nu neaparat frumoasa,o fata simpla dintr-un sat brazilian care descoperind lumea si decoperindu-se pe sine ajunge la concluzia ca dragostea este un lucru cumplit.
Cele 11 minute,reprezinta in viziunea Mariei durata medie a actului sexual....
Si cu toate acestea nu este un roman despre sex....este mai mult un roman despre auto-cunoastere,auto-descoperire....chiar si prin intermediul sexului....
Merita sa citit cartea daca nu ati facut-o inca....merita...pentru ca e o felie simpla...de viata....


32 de comentarii:

  1. 11 minute mi se pare un timp infiorator de lung pt un act sexual efectuat fara consimtamant, e probabil de nivel de adevarata tortura care poate schimba o personalitate pt totdeauna, (adica nu ca ar fi mai putin dureros sau periculos daca ar dura mai putin, dar efectiv m-a frapat nr extrem de mare de minute, care mie mi s-a parut cu adevarat intolerabil...poate e si legat de faptul ca atunci cand o persoana este supusa unei traume deosebit de puternice i se pare ca sta timpul in loc, sau in orice caz i se poate modifica perceptia timpului, totul pare ca filmat cu incetinitorul uneori)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-am adus aminte de filmul Irreversible, (pe care eu nu am vrut sa il vad dupa ce am citit recenziile despre el), care se spune ca incepe cu o persoana care zice ceva de genul ca "timpul distruge totul" si tin minte ca am citit ca acel film contine o scena de viol intolerabil de lunga de vreo 8 sau 9 minute

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. subiectul romanului nu are legatura cu violul...
      Maria,prostituata fiind, vinde niste servicii dar asta nu o impiedica sa gandeasca,sa simts,sa doreasca si de foarte ori sa intelega,sa-si inteleaga partenerii...
      dar si ea,la randul ei, are nevoie de intelegere si chiar mai mult decat atat doar ca ceea ce ea asteapta nu vine din acea directie pe care ea o doreste...

      nu am vazut filmul motiv pentru care nu pot avea o parere dar da...un minut poate fi cel mai lung timp din lume cand vine vorba de suferinta si durere...

      Ștergere
  3. Buna dimineata, Pandhora!
    Stai sa mai beau o gura de cafea, am de gand sa "te combat" si imi trebuie curaj... :))
    Nu am citit cartea dar nici nu cred ca o voi citi, in ciuda prestantei covarsitoare a autorului...
    Motivul? Acelasi ca si preferintele mele tv, am sters din lista "one channel" sau nu mai stiu ce posturi care au o tendinta corecta, recunosc: in perioada aceasta de criza, in special de criza a locurilor de munca, ne invata cum sa ne perfectionam in cea mai veche meserie din lume...
    Nu, nu sunt puritan, doamne fereste, nu ma feresc de subiect, iarasi e clar, doar ca nu l-as scoate in frunte, ca pe...
    Rezonez cu primul comentariu, si nu ma refer la viol, sau da, e violul unei existente, nu unul sexual, si nu vad de ce as face din asta o opera magna...
    Am o propunere: ce-ar fi sa propui in parlament o noua materie scolara? Cunoasterea prin sex!
    Ar fi niste... ar fi niste... ma rog, ar fi ca mine cei ce nu ar accepta!
    De acum nu mai zic "noroc" atunci cand beau o bere si nici nu mai zic "te invit la o cafea"... Ma gandesc la formula "hai sa ne cunoastem"!

    Cafea cu soare iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. alegerile iti apartin Vasile si nu e cazul sa le justifici...
      de aceea s-a inventat vorba "gusturile nu se discuta"...
      cat despre cunoasterea prin sex...mai corect ar cunoasterea "si" prin sex pentru ca si blamatul sex face parte din viata noastra...
      daca pentru unii e un medicament amar care trebuie luat la ore fixe ca asa "trebuie" pentru altii poate fi chiar opera de arta...
      crezi ca una o exclude pe alta?eu nu...
      e chestie de perceptie si atat...

      sper ca ti-ai baut deja cafeaua insorita! :)

      Ștergere
    2. Nici nu m-am justificat, nici nu am strigat "iata ce curat sunt", am dezbatut tema...
      Nici nu zic "fiti ca mine", nici nu zic "e rau cum faceti", asa este, fiecare cu personalitatea proprie.

      dar undeva exista si ideea comuna: adica nu sunt departe de ideea ta, evident ca sunt de acord cu ce spui, sunt de acord si cu educatia sexuala in scoli, familie, eu sunt reticent la panourile publicitare in domeniu...
      cam asta ar fi!

      oricum am deznbatut fara sa fi citit, asa ca nu am cum sa fiu credibil.
      dar mi-a facut placere sa particip la dezbatere aici, in pagina ta!

      Ștergere
    3. acum ai aerul ca spui "nu trageti" :))

      ma bucura trecerea ta pe aici Vasile,te mai astept...

      Ștergere
    4. sunt curios cine nu e curios sa vada macar putin din cutia pandhorei...
      iar atunci cand totul e frumos, interesant, placut, incepand de la gazda si terminand cu comentariile, nu am cum sa lipsesc!

      Ștergere
    5. ma flatezi...multumesc...

      Ștergere
  4. Da, Pandhora... e o carte emoţionantă şi cu mult miez. Dintre cărţile lui, aceasta şi cea intitulată: "Veronica se hotătăşte să moară" m-au impresionat cel mai mult, "au ajuns la mine" într-un mod cu totul aparte.
    Cine oare ar putea spune că unii (sau alţii) n-au dreptul la poveşti? Nimeni....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat Oana...fiecare fiinta poate visa-urat sau frumos,poate spera si poate trai o poveste asa cum isi doreste...reusita sau nereusita sunt secundare...incercarea e totul...

      Ștergere
  5. N-am mai citit nimic de Coelho în ultima vreme.
    Mulţumesc de recomandare.
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coelho are acea simplitate blanda care il face accesibil...
      cu drag Blue >:D<

      Ștergere
    2. Apăi, dacă am citi numai savantlâcuri, ne-am împupăza minţile de tot.
      :)

      Ștergere
  6. :) o cunosc pe Maria! am citit 11 minute si mi-a placut. e o poveste, felie de viata cum ai spus tu! zi faina:)

    RăspundețiȘtergere
  7. a. Textul din postare este destul de incitant ca să mă îndemne să-l citesc cu acea curiozitate -depăşită de mine de mult- cu care citeam în adolescenţă "Moll Flanders", de exemplu, dar întregită, între timp, cu o înţelepciune inerentă dată în...virtutea vârstei...:)))
    b. Dacă Vaticanul spune că "şi extratereştrii sunt copiii lui Dumnezeu", atunci de ce n-ar fi oare tot aşa considerate şi prostituatele ?!
    c. Videoclip excelent ca muzică, text cântat, dar şi ca..."învăţături"! Cine are urechi...:)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Bună scumpo!
    Mi-a plăcut cartea foarte mult și tot
    ceeace scrie Paulo Coelho îmi place!
    Zi minunată îți doresc!
    Cu mult drag!
    http://www.youtube.com/watch?v=A19UWBLqSMI&feature=related

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Elena :)
      te imbratisez si iti doresc la randul meu o seara fruoasa >:D<

      Ștergere
  9. am citit-o acum cativa ani, este o carte usoara (in sensul ca nu necesita o mare atentie ca sa o lecturezi). Sincer autorul a inceput sa ma plictiseasca, povestea si personajele sunt altele in fiecare carte a sa, dar subiectul este acelasi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum ii spuneam si lui Blue,Coelho nu e deloc sofisticat si poate ca accesibilitatea lui da senzatia de repetabilitate...
      pe mine la el m-a impresionat simplitatea cu care descrie viata pe care o traim si faptul ca nu intotdeauna intelegem ceea traim...

      Ștergere
  10. Multumesc de recomandare! :)
    Seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  11. interesant!daca nu mi-ai fi recomandat-o tu, mai mult ca sigur ca nu mi-as fi dorit sa o citesc...Am încredere în gusturile tale :) Am sa caut cartea.
    O seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Carmen pentru creditul acordat recomandarii mele..sunt sigura ca sensibilitatea ta va vibra la povestea Mariei :)
      o zi perfecta iti doresc!:)

      Ștergere
  12. am citit cartea acum vreo cinci ani...si mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cred că sunt alături de Vasile, dacă l-am înțeles bine. Nici eu nu sunt fana unei asemenea expuneri publice a acestei teme. Mă gândesc ca sunt mulți care nu știu să o așeze la locul cuvenit și, ca în cazul ”stelelor” despuiate de pe coperta Can-can-ului sau cine știe ce altă publicație, vor fi crezând până la urmă că e ceva de laudă și de dorit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oamenii inteleg intotdeauna ceea ce vor sa intelega si vad ceea ce vor sa vada...
      este si aceasta o realitate pe care,chiar ignorand-o nu o facem sa dispara...
      ne alegem modele in functie de priceperea sau nazuinele noastre...totusi,orice tanara poate face diferenta (ca model de viata) intre o prostituata si o avocata...ce va alege?daca se va opri la prima varianta o va face pentru ca e mai simplu-in viziunea ei-sa castige bani rapid...
      dupa cum stii si tu,realitatea depaseste fictiunea :)

      Ștergere
  14. Răspunsuri
    1. inteleg ca nu mi-ai citit postarea...
      raspunsul il gasesti in cele scrise de mine :)

      Ștergere