marți, 28 decembrie 2010

Octavian Paler - Definiţia Nenorocului


Sunt drumuri ce ne cauta demult.

Si-ajung la noi când noi suntem plecati

În cautarea lor pe alte drumuri.


Saint Preux - Times Come To Go Back Home
<

24 de comentarii:

  1. Drumurile ne sunt paralele.
    Credinta insa le rastoarna simetria, liniaritatea....
    Eu unul o am in mine...credinta si in oamenii frumosi. Nu si in cei necredinciosi.
    Exista multa frumusete in lume, insa la exterior.
    Ea merge mana in mana cu confuzia...tocmai pentru ca baza este ne-credinta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Superb!
    Sunt oameni a caror disparitie e resimtita la nivel colectiv. Paler e cu siguranta unul dintre ei.
    Sunt oameni a caror cuvinte cantaresc greu si ma gasesc in anumite situatii intrebandu-ma: oare daca ar fi trait, ce-ar fi spus? Dar nu ne ramane decat sa ne hranim cu ce au lasat in urma...

    RăspundețiȘtergere
  3. Monica: ma bucur de regasire Monica :)
    da...sa ne hranim cu grija pentru ca hrana nu mai poate fi improspatata...
    eu una pe Paler nu pot spune ca il citesc...il gust din cand in cand...si ma opresc...si apoi simt din nou nevoia sa-l caut...

    RăspundețiȘtergere
  4. ..nenoroc..sau nesincronizare..sau poate pur si simplu nu suntem pregatiti sa ne intalnim intr-un anumit moment. Mi-am amintit de Garcia Marquez..cu ideea ca uneori trebuie sa strabati lumea pentru a gasi comoara din curtea ta..tot asa si cu drumurile..trebuie sa le strabati..sa ocolesti..uneori te trezesti ca ajungi in acelasi loc..dar toate drumurile ar trebui sa duca la a te cunoaste pe tine. Cred cumva..ca norocul ni-l facem..il atragem sau il alungam cu frica si necunoasterea noastra.

    RăspundețiȘtergere
  5. fly2sky: da...se spune ca de ce iti este frica nu scapi...si este adevarat...e greu sa ne controlam fricile...si in acord cu ce spuneam este si (ne)norocul...
    in ceea ce ma priveste eu stiu sigur ca am norocul sa nu am ghinion :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Uneori alegem drumurile cele mai scurte şi care au ca finalitate zidul. Este în caracterul uman de a alege scurtăturile care se dovedesc în final alegeri proaste.

    RăspundețiȘtergere
  7. Costea:...si uite asa aflam si definitia experientei :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Dreamer:...si ne dam seama atunci cand e prea traziu...

    RăspundețiȘtergere
  9. dmd: multumesc...asemeni si tie Dan...

    RăspundețiȘtergere
  10. pandi..
    fly2sky: "nu suntem pregatiti sa ne intalnim intr-un anumit moment."
    Dumnezeule mare...!!
    Asta se numeste "Esenta".....

    RăspundețiȘtergere
  11. ma bucura citirea acestor cuvinte alese
    profit d ocazie si iti doresc sa ai un an nou plin de impliniri si inspiratie!
    La multi ani!
    sa ne citim cu bine...

    RăspundețiȘtergere
  12. Joker: da...as zice ca este un mare adevar...esential...desigur...

    liviu: multumesc,un An Nou cat mai reusit iti doresc la randul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Paler scriitor în două lumi; a avut dreptate, ne caută drumurile... o clipă chiar dorinţa de rătăcire, dar în acest prezent asta nu se poate :) .

    La mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
  14. Scorchfield : dorinta de ratacire...da...doar daca ratacirea inseamna curiozitatea de a scormoni...de a cauta...in sensul asta ma simt de multe ori...ratacitoare :)

    multumesc pentru urare :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce-o fi vrut sa zica Scorchfield?
    "în acest prezent asta nu se poate"??
    Foaarte interesant.De fapt "BETON":)

    Sa fie vorba de ...durerea seriozitatii...
    sau de certitudinea....efectuarii unei simple glume.
    L-as rechema pe el sa spuna in doua cuvinte care e mesajul:)
    Sa nu zic ca eu acum inteleg ca:
    ...nici daca ai vrea nu te-ai "rataci":)
    Dar hai..sa nu gandesc "prea mult"
    LA MULTI ANI PANDI...
    Se pare am cam ramas ultimul...in acest inceput de an:)
    Mai dai crezare principiului:
    -cel din urma va fi cel dintai?:)
    Te imbratisez cu drag...si cele mai sensibile ganduri sa ti se implineasca in noul an in care am pasit. La Multi Ani si Buni pentru inima ta cucernica iti doresc..

    RăspundețiȘtergere
  16. Joker :inima mea "cucernica" iti multumeste J :)
    La multi ani !

    RăspundețiȘtergere
  17. Te imbratisez cu toata dragostea mea.
    Rezisti?
    -Sper ca ai "mancat" bine:)

    RăspundețiȘtergere
  18. Joker: nu stiu ce sa spun...de rezistenta am oare eu nevoie? :))

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu...de asta??:))
    Altfel, pot consilia. Cu privire la privire:))

    RăspundețiȘtergere
  20. Iarta-ma. Sunt fitos...in domeniul asta.
    Mi s-au pus cor(o)nite...atat de multe incat mai uit masura. Poti sa ma ierti?:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Joker : eu nu sunt Dumnezeu...iertarea este apanajul Lui :)

    RăspundețiȘtergere